השקעה בנדל”ן בחו”ל ובארץ

נכון ליום 28/05/2022, מתרחש בעולם שיגעון לא סביר בתחום ההשקעות. שוק ההון בירידות חדות, בועת ההייטק הולכת ומתקרבת לפיצוץ. הנדל"ן, בהרבה מקומות, בארץ ובחו"ל מבעבע ומגיע לנקודת רתיחה, ומי שנשאר מבולבל ומפוחד הם אנחנו - האזרחים הפשוטים.

בכתבה זו תתרשמו ממספר פרמטרים חשובים מאוד בבואכם לשקול השקעה בנדל"ן - בארץ או בחו"ל. יודגש כי הכתבה לא מהווה תחליף לייעוץ מקצועי ובכל מקרה יש להיעזר באנשי המקצוע שמתאימים לכך.

רעיונות להשקעה בנדל"ן בארץ

רכישת דירה להשקעה בפריפריה

ערים פריפריליות, שמרוחקות מהמרכז, יציעו בדרך כלל השקעות נדל"ן משתלמות במיוחד עם אחוזי תשואה פירותית (שוטפת) גבוהה יחסית. איך מתקדמים? פנו לסוכנות תיווך בקרית שמונה למשל.

השקעה בעסק נדלנ"י

אם אתם יותר אמיצים ויזמיים באופי שלכם, תוכלו לשכור מקום בעצמכם ולהשביח אותו למטרות מסוימות כגון: השכרת משרדים, השכרת סטודיו לאמנים, השכרת מתחמי אימון גופני למאמנים ועוד. קליניקה להשכרה ברחובות עושה בדיוק את זה.

רכישת דירה על הנייר

לעתים, מי שירכוש דירה בפרויקט חדש, עוד לפני שהפועלים הניחו את הלבנה הראשונה, יזכה לעליית ערך משמעותית ברגע שיקבל את המפתחות לדירה. בחירה נכונה של פרויקט ודירה, עשויות להעניק לכם אחוזי תשואה מרשימים במיוחד

עסקאות פליפ

רכישת דירה מוזנחת ונטושה, מתחת למחיר השוק האמיתי שלה, ביצוע שיפוץ וצילום מקצועי עשויים להביא להפרשים מרשימים בין מחיר הרכישה וההשקעה לבין מחיר המכירה. ביצוע תהליך זה, המפורט מעלה, נקרא בלשון העממית "פליפ"

ממה להיזהר ולמה לשים לב בהשקעת נדל"ן בחול

יש לא מעט הזדמנויות להשקעה בנדל"ן בחו"ל אך עם התשואה המבטיחה עשויות להגיע גם סכנות שמהן יש לנסות להמנע מכל וכל.

מה אתם מקבלים?

חשוב לוודא שכל נכס בו אתם משקיעים נרשם על שמכם בצורה חוקית ומסודרת. יש לא מעט הצעות השקעה בחברות שיוזמות פרויקטים אך במקרה כזה הנכס לא נרשם על שמכם. ודאו שהנכס עומד להרשם על שמכם או בקשו בטוחות וערבויות מתאימות.

דמוגרפיה

ודאו שהנכס נמצא במיקום בו האוכלוסיה איכותית, שההגירה אליו חיובית ושיש ביקוש לשכירות או רכישה של הנכס.

מי היזם/מלווה שלכם?

אמנם ישנם את אלו שיבחרו להשקיע בנדל"ן באופן עצמאי אך רוב המשקיעים יבחרו לעשות זאת באמצעות יזם/מלווה משקיעים. בקשו לדעת מה שמו של היזם ו/או החברה שילוו אתכם, בצעו חיפוש בגוגל ונסו לדלות כמה שיותר פרטי מידע. לא תאמינו באיזו קלות מגלים שהיזם/מלווה שלכם הוא אדם מפוקפק שאין לעשות איתו עסקים.

אל תחסכו בבעלי מקצוע מצד ג'

אל תחסכו על שכירת שירותיו של עורך דין, שמאי או כל בעל מקצוע אחר, שאינו קשור ליזם/חברה מלווה שיחווה את דעתו המקצועית בעניין ההשקעה. עדיף לשלם מעט יחסית כדי להמנע מטעויות יקרות וגדולות.

סעו לביקור

סעו לבקר בנכס, בשכונה ובעיר בה אתם מעוניינים להשקיע. אפשר ללמוד המון מטיול פיזי לאיזור בו אתם מעוניינים להשקיע.

מה היתרונות בהשקעת נדל"ן בארץ?

אמנם השקעות בנדל"ן בחו"ל יכולות לקרוץ בשל רף מחירים נמוך או תשואה פוטנציאלית גבוהה יותר, אך המרחק והסיכון שבהשקעה במדינה זרה - לא מתאימים לכולם. מספר יתרונות להשקעה בנדל"ן בארץ:

שליטה בנכס ובניהולו

הקרבה הפיזית, מאחר ומדינתנו כה קטנה, מעניקה שקט נפשי רב למשקיעים. הידיעה שניתן, באחר צהריים אחד, לסוע אף למקומות המרוחקים ביותר, בהחלט מסייעת לישון בלילה.

מימון ומינוף

בעוד שברוב מדינות העולם, משקיע זר לא יוכל ללוות כסף מהבנק, במדינת ישראל ניתן ללוות עד 75% (בנכס ראשון) או 50% (בנכס שני) משווי הנכס, במחיר לא גבוה עם ריביות נוחות. זה אומר שבפועל, תבצעו השקעה באמצעות כסף שלא הבאתם מהבית ותרוויחו לכיסכם את הפער שבין הריבית לתשואה שהנכס יפיק.

מיסוי נח יחסית

ההכנסות מהנכס יזכו לפטור ממס הכנסה עד לגובה של כ-5100 ש"ח בחודש. זהו גורם משמעותי מאד שישפר במידה ניכרת את גובה התשואה שלכם.

כאמור בכתבה, ישנן דרכים רבות ומגוונות להשקיע בנדל"ן. כדאי לעשות זאת בזהירות, תוך גידור סיכונים וכמובן בהתייעצות עם גורמים מקצועיים בלבד.

יכול לעניין אותך גם

1 דקות קריאה

יעדים מומלצים לאירופה בתקופת הקורונה

כולנו חולמים על היום שבו הקורונה תיעלם מחיינו כמו שבאה, רק כדי שנוכל לארוז מזוודה ולעלות על מטוס ...
1 דקות קריאה

טיפים לחיפוש והזמנת חופשה בחו"ל בזול

אז בחרתם את היעד הבא לחופשה המגניבה שלכם, התחלתם לדמיין את המסלול, חישבתם את התקציב הרצוי, ואפילו...

הזמנת בדיקת קורונה באיי יוון באמצעות אתר Doctor Near You

אז הגעתם ליוון, נפשתם ועשיתם חיים וכעת, עליכם לבצע בדיקת קורונה לפני הטיסה חזרה ארצה. אתר TripInf...