שייט בים התיכון בעידן הקורונה

אין הרבה בילויים בחו"ל שאפשר לעשות בימים אלה, שבהם משתולל נגיף באוויר, וכל דבר מצריך היערכות מתאימה. בעוד הטיסות הופסקו, וגם אם איכשהו עליתם על טיסה למדינה אחרת, החוויה היא לא בדיוק אותה החוויה. עם זאת, עולם השייט פורח בתקופת הקורונה: מקום אחד, טהור וטבעי – הים. לא קיים לכלוך הוא לא קרוב לחוף, אין בו התקהלויות והוא משלב את כל הדברים הכי כיפיים בעולם – אתם והים הכחול. 

אם אתם עוקבים אחרי טרנדים ומה "חם עכשיו" בעולם התיירות, בטח שמתם לב שלא מעט אנשים בוחרים לבלות את החופשה על יאכטות. הסיבה היא שמדובר בבילוי לא יקר, יציאה מהשגרה ובטיחות מרבית בתקופת הקורונה, ביחס לטיסות. וכשאתם בוחרים בהפלגת שייט, אין לכם התחייבות לתוכנית מראש אחד מהיעדים המבוקשים לאורך שנים הוא שייט בים התיכון ,מקום מרכזי, בעל היסטוריה מהגדושות והמעניינות ביותר בעולם הופך אותו למעניין ומבוקש במיוחד. 

שייט בים התיכון

רבים מחובבי השייט מגדירים שייט בים התיכון כחוויה של ממש, עם יעדים פופולריים ונופים עוצרי נשימה. הפלגות בים היתכון לוקחות אתכם מהעתיקות של אימפריות ברומא אל החנויות והמסעדות הפופולריות ביותר. לשוטט בין כפרים ציוריים באיטליה, ליהנות מנוף עוצר נשימה בקוראטיה וללגום יין משובח בעצירה בונציה. וזה לא הסוף: יבשת אירופה ידועה בתרבות עשירה, מיין צרפתי לאיטלקי, ביקור במקומות בהם התחוללה המהפכה של ההיסטוריה העולמית כולה ושלל מבנים עתיקים שמוגדרים כמבני שימור. בקיצור, ביום בודד, יהיה לכם שפע של פעילויות ואטרקציות.

אבל אחת השאלות הנפוצות ביותר בנוגע לשייט תענוגות היא מתי הזמן הטוב ביותר לצאת אליו. התשובה משתנה לפי היעד אליו תשוטו והאווירה אותה אתם מחפשים. יעדי השייט בעולם מגוונים מבחינת מזג אוויר, נופים ומסלולים. בין מגוון היעדים בים התיכון, ניתן לשוט לאיטליה, צרפת וספרד. או לים הצפוני – בריטניה, הולנד, נורבגיה, שוודיה ועוד.

איך נערכים לשייט בתקופת הקורונה?

נוסעים מחוסנים או מחלימים ששבים מדינות בסיכון נמוך לא נדרשים לבידוד, בעוד השאר נדרשים לבידוד מלא. למדינות בעלות סיכון מירבי יש איסור יציאה כללי\ כאשר מי שיבחרו לצאת אליהם ללא הגשת בקשה מועדת חריגים, סביר שיקנסו.  יתר על כן, ברוב היעדים בעולם עדיין יש צורך לעבור בדיקת קורונה בנחיתה, מלבד מדינות שהודיעו שיקבלו ישראלי מחוסנים או בעלי דרכון ירוק. 

בנוסף, כל החוזרים לארץ מחויבים בבדיקת קורונה 72 שעות לפני העלייה למטוס ובדיקה נוספת עם הנחיתה בישראל. 

כמו כן, ישנן חברות שייט השמות דגש על הבריאות. למשל, חברת השייט הבינלאומית רויאל קריביאן מפעילה מרכזים רפואיים באוניות, כדי שיהיו ערוכים אף יותר לכל תרחיש. ואף תוכננו תוכניות פעולה עם תקווה שלעולם לא יהיה להשתמש בהן. נוסף על כך, גובשו מחדש סטנדרטיים של ניקיון, הדומים לאלו הקיימים בבתי החולים הטובים ביותר. 

יכול לעניין אותך גם

2 דקות קריאה

השקעה בנדל"ן בחו"ל ובארץ

נכון ליום 28/05/2022, מתרחש בעולם שיגעון לא סביר בתחום ההשקעות. שוק ההון בירידות חדות, בועת ההייט...
1 דקות קריאה

יעדים מומלצים לאירופה בתקופת הקורונה

כולנו חולמים על היום שבו הקורונה תיעלם מחיינו כמו שבאה, רק כדי שנוכל לארוז מזוודה ולעלות על מטוס ...
1 דקות קריאה

טיפים לחיפוש והזמנת חופשה בחו"ל בזול

אז בחרתם את היעד הבא לחופשה המגניבה שלכם, התחלתם לדמיין את המסלול, חישבתם את התקציב הרצוי, ואפילו...