מצב הקורונה באירופה

נכון ל-23/03/2021 - בעוד שישראל פתוחה כמעט לגמרי ובארצות הברית נראה שהמצב הולך להשתפר, מצב הקורונה באירופה לא משתפר לצערנו והמגיפה ממשיכה להכות קשה ביבשת. בכתבה זו ננסה לעשות סדר ולעדכן אתכם במצב הנוכחי, רגע לפני שאתם מזמינים כרטיס טיסה.

מצב הקורונה בגרמניה 

הסגר הכלל ארצי שתוכנן ל- 5 ימים לתחילת אפריל בוטל עקב חג הפסחא, וזו לאחר שהקנצלרית מרקל נתקלה בביקורת ציבורית נרחבת על התוכנית. מגבלות ההתקהלות והריחוק נשארו בתוקף, ועפי תקנות הרמזורבגרמניה: אסור לפתוח עסקים באיזורים שבהם מתגלים יותר מ 0.1% נדבקים חדשים ב- 100,000 איש בטווח של 7 ימים. הציבור חייב לחבוש מסכות קליניות, כגון: מסכות כירורגיות לשימוש חד פעמי או מסנני נשימה (מסכות FFP2), בחנויות ובתחבורה ציבורית. המגבלות במדינה הן עד ה- 18/4 נכון להיום. עוד מידע על גרמניה.

מצב הקורונה ביוון 

בתי ספר ברחבי יוון נסגרו החל מה-16 במרץ לשבועיים. באזורים עם שיעורי תחלואה גבוהים, “האזורים האדומים”, הכוללים את אתונה, חנויות לא חיוניות, מספרות ומכוני יופי סגורים. קיימת הגבלת מרחק של 2 קמ וזו רק לצרכים חיוניים. עוצר כללי בין השעות 21:00 עד 05:00 מתקיים במהלך השבוע, ומשעה 19:00 עד 05:00 בסוף השבוע. עוד מידע על יוון.

מצב הקורונה בצרפת

חלקים נרחבים בצרפת נמצאים בסגר החל מה- 20 במרץ וזה כולל את פריז וסביבתה, חלקים בצפון ודרום המדינה וניס. ב- 26 למרץ נכנסה גם העיר ליון לסגר למשך ארבעה שבועות. בימים האחרונים מתגלים יותר מ-40,000 נדבקים מדי יום, כשעיקר התחלואה באזור פריז, ובתי החולים בעומס חריג עם קרוב ל-5,000 חולים בטיפול נמרץ. בכל המדינה מתקיים עוצר לילה בין 19:00 ל-06:00, עסקים לא חיוניים סגורים, אך בתי ספר ומספרות פתוחים. מותר לעשות ספורט בחוץ בטווח של 10 קמ מהבית, אך אסור לנסוע לחלקים אחרים של המדינה ללא סיבה. מי שעוזב את הבית צריך למלא טופס הסבר שיוכל להראות לשוטרים במקרה הצורך. עוד מידע על צרפת.

מצב הקורונה בספרד

המדינה חווה עלייה הדרגתית של המגפה בשבוע האחרון. שלשום נמנו כ-600 מתים, ו-8,000 נדבקים חדשים. ספרד כולה תחת סגר ארצי עד תחילת מאי 2021. אנשים מורשים לצאת רק לצרכים חיוניים כגון עבודה, לימודים, קניית תרופות או טיפול בקשישים. כל אדם מעל גיל 6 חייב לחבוש מסכה בתחבורה ציבורית ובשטחים ציבוריים. עוד מידע על ספרד.

מצב הקורונה בהולנד

המדינה סובלת מזינוק בתחלואה ואתמול התגלו בה כ-9,000 נדבקים חדשים וזאת למרות הסגר והעוצר הלילי. כללי הסגר במדינה הוארכו עד ה-20 באפריל. גם העוצר הוארך, והחל מה-31 במרץ הוא יוקדם ויתחיל מהשעה 22:00 ועד השעה 04:30. מספרות ומקצועות פרטניים (לא כולל שירותי ליווי) נפתחו מחדש ללקוחות בתיאום מראש. בני נוער ומבוגרים עד גיל 27 יכולים לעשות ספורט קבוצתי בחוץ. ברים ומסעדות וחנויות לא חיוניות - סגורים. מפגשים של יותר משני אנשים אסורים. עוד מידע על הולנד.

מצב הקורונה באיטליה

המדינה נכנסה לסגר מוחלט במהלך חג הפסחא - חנויות, מסעדות ובתי ספר סגורים שוב ביותר ממחצית איטליה, כולל ברומא ובמילאנו. אנשים מחוייבים להישאר בביתם, למעט יציאת חיוניות כמו עבודה וסיבות בריאותיות. בחג הפסחא למשך שלושה ימים (3-5 באפריל) יהיה סגר מוחלט בכל רחבי המדינה. עוד מידע על איטליה.

מצב הקורונה באירלנד

המדינה נמצאת בסגר מלא מסוף דצמבר, ורמת המגבלות הגבוהה ביותר בתוקף עד 5 באפריל. אנשים מחוייבים להישאר בבית, למעט נסיעות חיוניות למקומות העבודה, בתי פסר או סיבות חיוניות אחרות, ויכולים לעשות ספורט במרחק של 5 קמ מהבית. אסור לבקר בבתים פרטיים. התקהלויות מוגבלות. כל החנויות, מכוני הכושר, הבריכות ומתקני הפנאי שאינם חיוניים סגורים. מסעדות, פאבים ובתי קפה יכולים לספק משלוחים בלבד. עוד מידע על אירלנד.

מצב הקורונה בדנמרק

ממשלת דנמרק מציעהקורונה פסלכל האזרחים מעל גיל 15. הפס’, שניתן בטלפון הנייד או בנייר, מעיד אם חוסנת, נדבקת בעבר או שעברת בדיקה שלילית ב-72 השעות האחרונות. הפסמאפשר לאנשים למלא את הדרישות ללכת למספרה, למסעדה או למקום אחר, כנדרש עפי המגבלות. אם המצב יאפשר, מרכזי קניות קטנים ייפתחו החל מה-13 באפריל, ויהיה אפשר לאכול בחוץ בבתי קפה ומסעדות החל מה-21 באפריל, יחד עם מרכזי קניות גדולים יותר. בתי קולנוע ומסעדות מקורות יוכלו להיפתח ב-6 במאי. עוד מידע על דנמרק.

מצב הקורונה בצכיה 

המדינה, שנפגעה קשות מהמגפה, מהדקת את הסגר. כלל מערכת החינוך סגורה, שזה כולל פעוטונים, גנים, בתי ספר וחינוך מיוחד. יש איסור על תנועה בין מחוזות וכל העובדים במפעלים החיוניים מחוייבים לעבור בדיקות. עוד מידע על צ'כיה.

מצב הקורונה בבלגיה

הסגר במדינה הוארך בשלב זה עד 1 באפריל. נסיעות שאינן חיוניות אסורות. מפגשים בין אישיים מוגבלים, אם זה בבתים ובחוץ. עטיית מסכות חובה בכל השטחים הציבוריים הסגורים וגם באיזורים של התקהלויות בחוץ. בתי ספר וחנויות פתוחים, אך אנשים חייבים לקנות לבד ולא להישאר בשום חנות יותר מ-30 דקות. עוד מידע על בלגיה.

מצב הקורונה בפורטוגל

מצב החירום במדינה, שהחל בינואר, נשאר בשלב זה עד 31 במרץ. כמה הקלות החלו ב-15 במרץ, עם פתיחתם מחדש של כמה עסקים ובתי ספר יסודיים. אם המצב יאפשר אנחנו צפויים לראות פתיחה הדרגתית של חנויות, כמו גם מוזיאונים. בתי ספר תיכוניים ואוניברסיטאות מתוכננים לחזור ב-19 באפריל, בהתאם למצב. עוד מידע על פורטוגל.

יכול לעניין אותך גם

2 דקות קריאה

השקעה בנדל"ן בחו"ל ובארץ

נכון ליום 28/05/2022, מתרחש בעולם שיגעון לא סביר בתחום ההשקעות. שוק ההון בירידות חדות, בועת ההייט...
1 דקות קריאה

יעדים מומלצים לאירופה בתקופת הקורונה

כולנו חולמים על היום שבו הקורונה תיעלם מחיינו כמו שבאה, רק כדי שנוכל לארוז מזוודה ולעלות על מטוס ...
1 דקות קריאה

טיפים לחיפוש והזמנת חופשה בחו"ל בזול

אז בחרתם את היעד הבא לחופשה המגניבה שלכם, התחלתם לדמיין את המסלול, חישבתם את התקציב הרצוי, ואפילו...