חבילות נופש – טריפאינפו

כמה פעמים תכננתם טיסה לחול, חיפשתם טיסות זולות במנועי החיפוש השונים ונתקלתם בהצעות של חבילות נופש. החבילות האלה נועדו כדי לאפשר לנוסעים לחול היצע של הרכב שמכיל בתוכו כמה אלמנטים חשובים בהרכבת החופשה, כאשר העיקריים שביניהם הם טיסה ומלון. בצורה הזאת אין צורך לשבור את הראש בחיפוש טיסה בנפרד ומלון בנפרד, וניתן לרכוש את הכול דרך פלטפורמה אחת, ממש בדומה לשימוש בשירות של סוכן נסיעות. מצד שני יש סיכוי שההרכבה בכוחות עצמכם תוכל לתת לכם מוצר הרבה יותר איכותי ובעלות הרבה יותר אטרקטיבית.

כאן נסביר לכם את ההבדלים בין הרכבת טיסה ומלון בכוחות עצמכם לבין רכישת חבילת נופש מובנת, אבל נתחיל עם 7 כללי ברזל בחיפוש חופשה.

יעדים מומלצים

וינה

וינה

מילאנו

מילאנו

טנריף

טנריף

קורפו

קורפו

טוקיו

טוקיו

איי סיישל

איי סיישל

ליסבון

ליסבון

שארם א שייח

שארם א שייח

קוס

קוס

אתונה

אתונה

איה נאפה

איה נאפה

ורנה

ורנה

כרתים

כרתים

בורגס

בורגס

פאפוס

פאפוס

ניו יורק

ניו יורק

דובאי

דובאי

בנגקוק

בנגקוק

רודוס

רודוס

פריז

פריז

ברצלונה

ברצלונה

ברלין

ברלין

בודפשט

בודפשט

אמסטרדם

אמסטרדם

רומא

רומא

איסטנבול

איסטנבול

לונדון

לונדון

1. אם אתם רוצים לטוס ליעד מסוים בתאריך מבוקש תזמינו כמה שיותר זמן מראש.

הרי אנחנו יודעים שהתאריך מאוד פופולארי והמון אנשים מעוניינים לטוס בו, אז המחיר בהכרח יעלה. אל תסתמכו על זה שבדיוק ביעד שאתם רוצים בתאריך שאתם רוצים המחיר ירד, זה בדרך כלל לא קורה.

2. אם לא אכפת לכם לאן לטוס ויש גמישות קטנה בתאריכים, חכו לרגע האחרון.

בהנחה ולא באמת אכפת לכם איפה ומתי בדיוק תהיה החופשה הבאה שלכם ויותר חשוב לכם המחיר, חכו לרגע האחרון. כדאי לדעת שתמיד יש חברות תעופה שנתקעות עם כרטיסים עודפים. לפעמים בגלל שהן היו חמדניות מדי וניסו להשאיר מחיר גבוה מדי עד לרגע האחרון ואז נתקעו. ולפעמים בגלל שזו אסטרטגיית המכירה שלהן. לא משנה מה הסיבה, אם אתם גמישים ביעד ותאריך, אתם תמצאו משהו זול ברגע האחרון. בהנחה שתזמינו יום או יומיים לפני הטיסה.

3. אם אתם מזמינים טיסה בנפרד ומלון בנפרד, תתחילו מחיפוש נותן השירות עם אפשרות הביטול.

למשל תזמינו קודם טיסה עם אפשרות ביטול, או שקודם תזמינו מלון במידה והוא כולל אפשרות ביטול.

בהנחה והמלון שאתם רוצים לא נותן אפשרות לביטול תמיד תתחילו מהטיסה. כבר נתקלנו לא פעם במצב שלקוח רכש מלון והטיסות לא אושרו לו. יש לצערנו מיליון סיבות למה הטיסות לא יאושרו למרות שבמערכות רואים שיש זמינות.

אם יש לכם אישור על הטיסה והמלון לא יאושר, לא יקרה כלום מקסימום תיקחו מלון אחר.

4. אם אתם מתכננים לטוס ליעד רחוק או יעד שכל הטיסות בו הן סדירות בלבד, תזמינו כמה שיותר זמן מראש.

המחיר בטיסות סדירות לעולם לא יורד, הוא רק עולה, ההסבר לזה טיפה מורכב. אבל בגדול כל טיסה סדירה מחולקת לקלאסים של מחיר. ברגע שקלאס מסתיים, זה אוטומטית מעביר לקלאס הבא וכך הלאה.

5. כשאתם מחפשים טיסות בלבד, חפשו תמיד טיסה לאדם אחד.

יכול להיות שנשאר מקום אחד בקלאס מסוים שעולה 200 דולר ועוד מקום בקלאס אחר שעולה 250 דולר. אבל אם תעשו חיפוש של 2 אנשים ביחד, המערכת לא תזהה את המחיר הנמוך ביותר ותשכלל אותו בפנים. היא פשוט תציג את הטיסה עם הקלאס הזול ביותר הזמין ל 2 מושבים. המחיר יכול להיות 700 דולר למושב למרות שבפועל יש קלאסים זולים יותר.

דרך אגב זאת אחת השיטות הידועות של סוכני התיירות לתת לכם מחיר אטרקטיבי. כי כנראה שלא הייתם מוצאים אותו לבד בלי הידע הזה. הם פשוט מבצעים לכם הזמנה שמורכבת ממספר קלאסים שונים של מחיר. חשוב לציין שזה לא משהו רע במטרה לפגוע בכם, פשוט אין סיכוי כמעט שתצליחו לפענח את זה לבד.

6. תינוק מתחת לגיל שנתיים לא מחויב בכרטיס טיסה.

העלות לתינוק מתחת לגיל שנתיים היא תמיד מיסי הנמל לטיסה בלבד. לכל יעד בעולם זה מחיר שונה, אבל בהכרח נמוך יותר ממחיר טיסה.

7. חפשו תמיד את החופשה הבאה שלכם גם במנוע ישראלי וגם במנוע חיפוש בינלאומי – יכול להיות הבדל אדיר במחיר.

לא משנה איזה חבילה או טיסה ראיתם במבצע מדהים, תמיד תבדקו את המחיר גם במנוע החיפוש השני. הרבה פעמים סוכני מכירות מרכיבים טיסה ומלון בנפרד וגוזרים את הקופון. או לחלופין הם התחייבו על טיסה ומלון ספציפיים וחייבים למכור אותם במהירות ובמחיר זול.

אז ככה יש בגדול 2 מנועים עיקריים לחיפוש. הראשון הוא המנוע הישראלי המאגד בתוכו את חברות התיירות הישראליות שמרכיבות שילוב בין מלונות וטיסות, והשני הוא המנוע הבינלאומי שדורש הרכבה של כל מוצר בנפרד. מיד נפרט איך כל מנוע חיפוש עובד ומה ההיגיון שמאחורי כל תהליך, על מנת שתוכלו לבחור מה עדיף בעבורכם.

חברות התיירות הישראליות מתכננות בתחילת כל שנה איזה שירותים הן רוצות להציע ללקוחות שלהן, בהתאם לביקוש וההזדמנויות בשוק. יש תאריכים שהן מחליטות שהם מאוד חשובים, לדוגמא חגים וסוף אוגוסט, ויש תאריכים שהם פחות קריטיים להן כמו אמצע שבוע בחורף.

שריון הטיסות

אחרי שחברות התיירות גיבשו החלטה, הן ניגשות לחברות התעופה השונות ובודקות מולן מתי ניתן לקבל מושבים שיהיו שמורים להן בהתחייבות. כמובן שככול שחברת התיירות גדולה וחזקה יותר, היא תקבל הזדמנות טובה יותר למושבים שווים ותאריכים חשובים.
לבסוף מגיעים להסכמה מסוימת ובדרך כלל חברות התעופה מבקשות מחברות התיירות שירכשו מושבים למשך כל השנה ולא רק לעונות השיא, ובתמורה הן מקבלות מחיר אטרקטיבי.

לצורך הדוגמא: חברות התיירות רוכשות כל יום חמישי טיסת הלוך וכל יום ראשון טיסת חזור ובתמורה מקבלות מחיר אטרקטיבי של 90 דולר למושב.

המושבים שהתקבלו נכנסים למערכת ניהול המלאי של חברת התיירות ולאחר שמחליטים על מחיר לכל תאריך בהתאם לביקוש הצפוי, הטיסות עולות למערכות התיירות השונות ומתפרסמות במגוון אתרים תחת קטגוריה של טיסות צ’רטר.

שריון המלונות

חברות התיירות רוצות לתת מוצר מקיף יותר, איכותי יותר ועם רווח גבוהה יותר, ולכן הן ניגשות למלונות השונים ביעדים של הטיסות שהן רכשו ומבקשות מהם לקבל חדרים בהתחייבות שיהיו שמורים להן. כמובן שחברות התיירות צריכות לשלם על זה, ואם הן לוקחות הרבה חדרים אז הן מקבלות מחיר אטרקטיבי יותר. זה מאוד דומה לתהליך עם הטיסות.

לצורך הדוגמא: חברת התעופה רכשה חדרים במלון 5 כוכבים מיום חמישי עד ראשון, וקיבלה מחיר אטרקטיבי של 90 דולר.

החבילה הסופית

לבסוף חברות התיירות מעלות את המלונות שהן קיבלו למערכת ניהול המלאי שלהן, ויוצרות שילוב של הטיסות השונות והמלונות השונים שיש ברשותן וזה בעצם חבילות הנופש שאנחנו רואים ברחבי האינטרנט.

לצורך הדוגמא: עלות החבילה לחברת התיירות בעבור הטיסה והמלון שהוצגו בדוגמאות מעלה תהיה 240 דולר.

מה שקובע עכשיו את מחיר החבילות ללקוח זה ביקוש והיצע, כמה שיותר אנשים ירכשו חבילה מסוימת המחיר יעלה כי המלאי יורד, בסוף המטרה של חברות התיירות היא למכור את כל הטיסות והמלונות שהיא התחייבה אליהם אבל לא רק למכור, הם רוצים להרוויח את המקסימום האפשרי מהמלאי שלהם.

לכן בתאריכים שחברות התעופה והמלונות “הכריחו” את חברות התיירות לקחת בהם את ההתחייבות, הן ינסו לא להפסיד כסף וינסו למכור אותם ב 300 דולר לדוגמא.

מצד שני בתאריכים עם הביקוש הגבוהה, כמו שאמרנו חגים וקיץ בעיקר בתקופת סוף החופש הגדול, הן ינסו להרוויח את המקסימום האפשרי ויתחילו מפרסום חבילה ב 600 דולר.

ככול שמתקרבים למועד החופשה מחיר החבילה אמור להשתנות. אם יש ביקוש רב אז החבילה תעלה מ 600 דולר ל 700 דולר ואם אין ביקוש ולא מספיק אנשים רכשו, אז מחיר החבילה ירד בהדרגה.
משמע לכאן נכנס המונח שכולנו מכירים, “חבילות של הרגע האחרון” – הכול בעצם עניין של היצע וביקוש.

תתחילו מחיפוש הטיסה, עדיף לבדוק גם במנוע חיפוש ישראלי כמו SMARTAIR וגם במנוע חיפוש בינלאומי כמו SKYSCANER

מכיוון שבמנוע החיפוש הישראלי יופיעו גם טיסות צ’רטר – אותן טיסות שחברות התיירות הישראליות התחייבו אליהן והן מחליטות באיזה מחיר למכור את המושבים. מצד שני במנוע החיפוש הבינלאומי יכולים להיות מחירים מאוד אטרקטיביים לטיסות הסדירות או טיסות לואו קוסט שלא עומדות בחוק הגנת הצרכן הישראלי ולכן לא יופיע במנוע החיפוש הישראלי.

לאחר שמצאתם את הטיסה תחפשו את המלון שמתאים לכם. זה לא מדריך למציאת מלון אבל מומלץ שתבדקו ב 2 מקורות עיקריים:

1.     טריפאדוויזר – הוא מאגד השוואת מחיר מכל ספקי המלונות כמו בוקינג, הוטלס ועוד.

2.     האתר הרשמי – בתקופה האחרונה הרבה בתי מלון מאסו בעמלות הגבוהות של בוקינג ומנועי החיפוש השונים והם מעדיפים למכור במחיר זול יותר באתר שלהם בלי לשלם עמלה, ככה הם שומרים את הכוח השיווקי אצלם.

כמעט בכל שדה תעופה בעולם שתנחתו בו עדיף לקחת מונית רשמית במקום ולא להזמין מראש, זה כמעט תמיד יהיה זול יותר מהעברות וכמובן הרבה יותר מהיר ונוח. תקפידו לקחת מונית רשמית של השדה כדי שלא תתקלו בבעיות בדרך.

השכרת רכב מומלץ לבצע מראש ולתאם איסוף משדה התעופה בו אתם נוחתים במידה וזה מתאפשר. בצורה הזאת תחסכו לעצמכם את המונית למלון ואת ההגעה לאיסוף הרכב. במידה ואפשר לקבל את הרכב כבר בשדה, ניתן לבחור להחזיר באותו השדה ממנו יוצאת טיסת החזרה שלכם.

חבילות נופש לחול לרוב כוללות טיסה ומלון, אך יש כאלה שמשלבות גם שירות של מעברים משדה התעופה למלון, השכרת רכב, טרקלין בשדה, כניסה לאטרקציות ביעד ועוד. קיימים היום מגוון סוגים של דילים לחול ואין ספק שכל אחד יכול למצוא את החבילה המתאימה לו.

כמובן! וזה גם אחד הביקושים הכי גדולים. הורים עם ילדים לא תמיד אוהבים טיולים ספונטניים ומעדיפים לדעת מראש שיש להם איך להעסיק את הילדים ולהעביר את הזמן בחופשה. לכן במקרה הזה חבילות נופש הכוללות טיסה, כניסה לאטרקציות ביעד ומלון ייעודי לילדים, שיש בו גם מגלשות מים וכדומה, יכולה להיות בחירה מעולה ופשוטה בעבורם. קחו בחשבון שילדים בגילאים שונים מחויבים בצורה אחרת, למשל ילדים מתחת לגיל שנתיים לרוב לא יחויבו בעלות נוספת, אך יש מלונות או חברות תעופה שכן מחייבות בעבורם אפילו מחיר סמלי וחשוב לשים לב לכך מראש.

לרוב החבילות מגיעות כמו שהן ולא ניתן לשדרג או לשנות משהו בפרטי החבילה. אך כמובן שתמיד ניתן לפנות למי שמוכר את החבילה ולברר האם ניתן לבצע שדרוג או שינוי. בנוסף ישנן חבילות שכבר מגיעות עם אופציה לשדרוג, כמו חדר מפואר יותר במלון, או טיסה במחלקת עסקים. תשימו לב שאם אתם מחפשים לשדרג את החבילה שמצאתם, אולי כבר ישתלם לכם לקחת חבילה שמראש מגיעה עם תנאים משופרים יותר וכך בעצם לחסוך את העלויות של השדרוג או השינוי בחבילה.

ברוב המקרים דילים לחול מאגדים את המציאות הכי משתלמות מבחינת טיסות ומלונות, ומאפשרים לכם לרכוש אותן דרכם בצורה נוחה ופשוטה. רוב הסיכויים שאם תזמינו טיסה בנפרד ומלון בנפרד, תגיעו לסכומים גדולים יותר כי אחת מהאופציות שבחרתם היא לאו דווקא הכי זולה. חבילות נופש זולות לחול קיימות במגוון סוגים של רמת חופשה, וכך כל אדם יגדיר מה הוא זול עבורו. לדוגמא אנשים שרגילים לטוס במחלקת עסקים ולישון במלונות יוקרה, יכולים למצוא חבילה שמאגדת את שניהם במחיר שווה יותר. מצד שני אנשים שמעוניינים למצוא את החופשה הכי זולה ומשתלמת, יכולים למצוא מחירים שווים לחופשה בחול בעבור מלון מצוין וטיסה במחלקת תיירים. מדובר בנושא מאוד אינדיווידואלי, ויש מקרים בהם עדיך להזמין טיסה ומלון בנפרד, תלוי ביעד ותלוי בתקופה בה טסים.

החברות שמוכרות את החבילות לעיתים מקבלות הטבות מבתי המלון או חברות התעופה, ואלה יכולים להיות שהייה בטרקלין, מעברים חינם למלון, כניסה לאטרקציות, ארוחות כלולות במלון ועוד. לרוב זה נובע מהסיבה שבתי המלון או חברות התעופה רוצות לתגמל את החברת שמוכרת את החבילות ומנווטת אליהן, ובכך מציעות תמורה שווה למי שרוכש את החבילות דרכן.

תנאי החבילות מצוינים בפרטים עוד לפני שאתם רוכשים אותן. לכן אם אתן יודעים שיש סיכוי שתאלצו לדחות או לבטל את החופשה, או שאתם מעוניינים באופציית ביטול בעקבות המצב הרגיש עם הקורונה בעולם, תוכלו תמיד לחפש חבילה עם אופציית ביטול או דחייה. ובמקרה והגעתם למצב שבאמת נאלצתם לבטל או לדחות, תוכלו פשוט ליצור קשר עם החברה שדרכה רכשתם את החבילה.

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}