הטיסה שלכם בוטלה או איחרה? כך תקבלו פיצוי

הטיסה שלכם בוטלה או איחרה? כך תקבלו פיצוי

אחד הדברים המרגיזים ביותר בעולם התעופה הוא כאשר הטיסה שהיינו אמורים לטוס בה התבטלה או שהיא מאחרת. כדאי שתדעו שבהרבה מאוד מקרים אתם זכאים לקבל פיצוי על ביטול טיסה או על איחור מחברת התעופה.

 

למה יש הרבה ביטולים ואיחורים של טיסות?

העולם המסחרי של התעופה הוא עולם מאוד מאוד מסובך ולמרות שנראה לנו שחברות התעופה מרוויחות הרבה מאוד, באמת מתח הרווחים שלהם הוא לא כל כך גדול והן עושות כל מאמץ להגדיל את הרווחים. במסגרת הניסיון הזה, חברות התעופה מנסות למתוח את היכולת שלהן עד הקצה.

 

הרבה מאוד פעמים חברות התעופה עושות מאמץ גדול שהמטוסים יהיו כמה שפחות זמן על הקרקע ולכן הן מטיסות את המטוסים בלו"ז צפוף מאוד. לא תמיד החברות מצליחות לעמוד בלו"ז הצפוף שלהן בגלל קשיים טכניים שונים, ולכן הטיסות מאחרות או מתעכבות.

 

פיצוי על ביטול טיסה

 

מעבר לכך, בגלל שבכל טיסה קרוב לעשרה אחוזים מהאנשים לא מופיעים לטיסה הרבה חברות מוכרות יוצר כרטיסים לטיסה מאשר מספר הכרטיסים שיש באמת במטוס. התופעה הזו מוכרת בשם "אובר בוקינג". אם בסופו של דבר הופיעו לטיסה הרבה אנשים חברת התעופה עשויה לבטל לכם את הכרטיס.

 

חוקי פיצויים

בעבר, חברות התעופה עשו ככל העולם על רוחן וכשהייתה בעייה בטיסה הן בדרך כלל פשוט זיכו את הנוסעים במחיר של הטיסה או נתנו פיצוי מגוחך. מדינות רבות ראו את ההתנהגות הזו של חברות התעופה ולכן חוקקו חוקים שהמטרה שלהן להשית על חברות התעופה חובת פיצויים במקרה של איחור.

 

לאיחוד האירופאי יש חוק פיצוי מאוד נדיב ונוח, שבעקבותיו אתם יכולים להיות בטוחים שתקבלו פיצוי על כל ביטול או איחור משמעותי. החוק האירופאי חל על כל מטוס של חברה אירופאית בכל מקום בעולם, או על מטוסים לא אירופאים שיצאו משדה תעופה שנמצא באיחוד האירופי.

 

בישראל יש חוק אחר, קצת פחות טוב שנקרא חוק טיבי, כי המציע שלו היה חבר הכנסת אחמד טיבי. גם החוק הזה נותן פיצויים במקרים רבים אבל הוא קצת יותר מקל על חברות התעופה.

 

בארצות הברית אין חוק קבוע של פיצוי ואתם תלויים במדיניות של כל חברת תעופה. הרבה פעמים אנשים מתקשים מאוד לקבל את הפיצויים שהחוק קובע שמגיע להם, כי חברות התעופה מנסות כל מיני דרכים כדי להתחמק מהתשלום. הן למשל טוענות שהביטול או האיחור היה באשמת גורמי טבע שלא נמצאים בשליטתם או טענות אחרות. הרבה אנשים בכלל לא מסתדרים עם הטופסולוגיה של התביעות האלו. בגלל זה קמו מסר חברות בשוק שעוזרות לתבוע את חברות התעופה.

 

פיצוי על טיסה בתקופת הקורונה

מדינות העולם הבינו שהן לא יכולות להפיל את המחיר של כל ביטולי הטיסות שקורות בתקופת הקורונה רק על חברות התעופה, ולכן הן קבעו שאם הביטול של הטיסה נובע מבעיות שקשורות לקורונה, חברות התעופה יהיו פטורות מהפיצוי.

 

בעיות שקשורות לקורונה יכולת להיות במצב שבו מדינה לא מאפשרת לאזרחים זרים להכנס אליה או שהמדינה שממנה יוצאים לא מאפשרת לחזור מהמדינה שאליה הייתה אמורה להיות הטיסה. גם במקרה שיצאה אזהרת מסע חמורה ולכן הרבה נוסעים ביטלו והטיסה בוטלה, חברת התעופה לא תחוייב בפיצויים. כמובן, שגם במקרה כזה, חברת התעופה חייבת לתת לכם החזר על המחיר של הטיסה או לתת לכם לבחור לטוס בטיסה אחרת או בזמן אחר.

 

חברות התעופה משתמשות בתירוצים של הקורונה יותר מדי, וגם במקרים שבהם הביטול נבע מסיבה אחרת שבכלל לא קשורה לקורונה הן מנסות להתנער מאחריות ולא לשלם פיצויים. חשוב לדעת שאם הביטול היה מסיבה טכנית או בגלל אובר בוקינג חברת התעופה חייבת לשלם פיצוי גם בתקופת הקורונה. שווה לבדוק ולנסות בכל מקרה.

אוכל אורבני גרפיטי היסטוריה וינטג' טבע יהדות ילדים משפחתי נוף קלאסי שווקים